Gør dine ITIL processer effektive med Lean
Har I implementeret ITIL i jeres organisation, men synes alligevel ikke, at I har rigtigt effektive processer? Så kom til dette arrangement, og få nogle konkrete bud på, hvordan Lean kan hjælpe med at opnå effektiviteten du savner.
Lean er velkendt fra produktions- og service verdenen og bliver brugt mere og mere indenfor it-procesarbejdet efterhånden, og er kendetegnet ved, at være meget umiddelbar, direkte og sikre fokus på effekt, hvilket måske også er derfor flere og flere anvender det. Herudover bygger tilgangen på en kultur omkring fokus på løbende forbedringer, som – om end den kan være svær at skabe og fastholde – kan være utrolig effektiv.
På dette møde introduceres du til hvad det er ved Lean, som kan være med til at gøre dine it processer effektive. Vi kommer til at snakke konkret omkring, hvordan du kan få gavn af tilgangene fra Lean indenfor processerne:
1. Incident management
2. Event management
3. Problem management
4. Change management
Mødet vil indeholde både præsentation, eksempler og debat blandt deltagerne.
Program
1. Introduktion til hvad det er ved Lean, som kan give så stor effekt (vi gennemgår IKKE de 5 principper slavisk)
2. Incident Management
2.1 Gennemgang af karakteristika – set med Lean øjne
2.2 Hvad kan du konkret bruge fra Lean værktøjskassen, for at gøre processen mere effektiv
3. Event management
3.1 Gennemgang af karakteristika – set med Lean øjne
3.2 Hvad kan du konkret bruge fra Lean værktøjskassen, for at gøre processen mere effektiv
4. Problem management
4.1 Gennemgang af karakteristika – set med Lean øjne
4.2 Hvad kan du konkret bruge fra Lean værktøjskassen, for at gøre processen mere effektiv
5. Change management
5.1 Gennemgang af karakteristika – set med Lean øjne
5.2 Hvad kan du konkret bruge fra Lean værktøjskassen, for at gøre processen mere effektiv
6. Kaizen… Kulturen, der bærer det hele
7. Diskussion og erfaringsudveksling omkring processerne og tilgangen blandt deltagerne
8. Opsamling på diskussionerne og præsentationen